خواص بعضی از میوه ها
نوشته شده توسط : مدیر وبلاگ

 

انگور و خواص آن
انگور میوه ای است بهشتی كه شامل ویتامین های A , B ، C می باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم ، كلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم و آلبومین است
هر شخصی باید در روز انگور میل كند زیرا میوه ای ضد عفونی كننده است . امروزه در طب درمان های طبیعی ( نتروپت ) ، از رژیم های مختلف انگور استفاده می كنند . هم چنین این میوه را برای درمان بیماری های یبوست ، عوارض رماتیسم ، كم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند می دانند .


انگور هم لاغر كننده است و هم چاق كننده . بدین گونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالی میل كنید لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا میل كنید چاق كننده است .

توجه داشته باشید وقتی انگور میل می كنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه های خشك مانند برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نكنید زیار دچار دل درد می شوید .


یكی از خواص انگور ،‌ صاف كننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نیز تنظیم می كند . به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است . البته افراد Hypoglacimic ( افرادی كه قند خون پایین دارند ) می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند . بنابر این سعی كنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل كنند .
انگور یكی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این ، به خاطر خواص ضد عفونی كنندگی آن است .
افرادی كه در دوره ی نقاهت یك بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند ، و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها كم شده است ، سعی كنند از انگور ، هویج ، سیب و هلو ، به مقدار زیاد استفاده كنند . البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند .
خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد كه به جبران ضعف بدن كمك می كند .
انگور وسیب هردو میوه بهشتی هستندكه افراد مبتلا به ناراحتی های قلب و اعصاب می تواتند آب آن را نیز در طی روز بنوشند .
انگور برای سلامتی قلب ، ریه و كلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است .
این نكته را هم بدانید یبوست كه عوارض آن بی اشتهایی ، نفخ ، سردرد تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود .
 
 
                   ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
اسم من «هلو» است !

من ملين ، مسكن و ضد تشنگى هستم .
جوشانده گل من كرم معده و كرم كدو را دفع مى كند.
در هسته ام خواص بسيارى نهفته .
جويدن مغز هسته ام براى لثه و استحكام آن مفيد است ...
اسم من هلو و از خانواده شفتالو مى باشم .
من يك ميوه ى ايرانى الاصل بوده و اين افتخار را دارم كه در اكثر زبانهاى زنده ، نام مرا از كلمه پرش يعنى ايران گرفته اند. انگليسى ها به من ((پشتار))، در دانمارك به من پرسيك و در هلند به من پرسيكم ، در ايتاليا پرسيكو، در پرتغال پرسيكرا، در سوئد پرسيكدرا، و در بعضى از كشورهاى ديگر هم به نام فارسى شفتالو معروف مى باشم .
من به علت داشتن يك ميوه لذيذ و آبدار از ايران به غالب نقاط عالم مهاجرت كرده ، و كشت مى شوم .
هر چند پوست كنده من لذيذتر و گواراتر است ، و زيبارويان جوان را به هلوى پوست كنده تشبيه مى كنند، معذلك به شما توصيه مى كنم كه هميشه مرا با پوست ميل نماييد و لذت آنى و زودگذر را به منافع پوست من ترجيح ندهيد پوست من داراى ويتامين آ و املاح گوناگون و چند آنزيم مفيد است .
فرق من با ساير انواع شفتالو، نرمى و لطافت من است . از پوست و هسته به آسانى جدا مى شوم و بقدرى آبدارم كه عده اى مرا آب سفت شده مى دانند. به هر معده اى سازگار بوده ، ايجاد نفخ نمى نمايم . خيلى زود هضم بوده ، و از معده و روده ها به سرعت عبور مى نمايم .
عده اى از برادرانم مانند شليل و شفترنگ و تنسگل هم مانند، من به آسانى هضم مى شوند، ولى كاردى و شفتالوى انجيرى كمى سفت بوده ، و دير هضم مى باشند، و به ندرت ايجاد نفخ مى نمايند.
گل و برگ من هر دو ملين بوده ، و ادرار را زياد مى كنند و به صورت دم كرده با شربت در بيمارى كودكان تجويز مى شوند، و براى اين كار معمولا گل من بيشتر به كار مى رود.
من داراى املاح فراوان بوده و كمى از شبه فلز برم دارم و روى اين اصل يكى از آفرينندگان زيبايى هستم .
من ملين - مسكن و مرطوب كننده مى باشم - تشنه را سيراب مى كنم و آنهايى كه در اثر بيمارى آب بدنشان كم شده مى توانند از من استفاده كنند - من از ميوه هاى خنك بوده و سودا را درمان مى نمايم و بوى بد دهان را از بين مى برم ، اشتها و غريزه جنسى را زياد مى كنم . آب مرا گرفته و شب در يخچال يا جاى خنك بگذاريد، و صبح ناشتا با شكر يا شير خشت كمى شيرين كرده ، نوش جان كنيد و از منافع سرشار آن كه از بين بردن صفرا و مرتب شدن كار غدد داخلى است ، بهره مند گرديد.
جوشانده گل من كرم معده و كرم كدو را از بين مى برد و ماليدن اين جوشانده ، بعد از ازاله ى مو بر بدن زبرى و بدبويى آن را از بين برده ، پوست را نرم و لطيف مى سازد.
هسته مرا چون بسوزانند مغز نيم سوخته آن قديمى ترين داروى التيام جراحات است و سابقا پس از ختنه كردن اطفال از آن استفاده مى كردند. خوردن شكوفه من براى زنان باردار مضر بوده و ممكن است باعث سقط جنين شود. جويدن مغز هسته شيرين من كندى دندان را از بين برده لثه ها را محكم مى نمايد
                                          
                        ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 

میوه بهشتى هستم، و یك دنیا خاصیت دارم.
زادگاهم ایران است .
بهترین موقع خوردن من صبح زود است .
رب من ، غم و غصه را از دل مى برد.
شیرین مرا، براى رفع سینه درد و سرفه میل كنید...

اسم من انار است ، و گاهى نار مى گویند. از من در قرآن مجید تعریف شده است . زادگاه اولیه من ایران مى باشد، ولى امروزه در بسیارى از كشورها كاشته مى شوم . طعم من گاهى ترش ، گاهى شیرین و گاهى ملس است . در اثر تربیت یك نوع انار بى هسته وجود دارد كه پوست مغز و دانه هاى آن نرم و لطیف مى باشد. نوع شیرین من براى سینه و ریه نافع است ، ولى نوع ترش ‍ ما سینه را خشك مى كند، و براى مبتلایان به درد سینه و سرفه خوب نیست ، براى آنهایى كه جگرشان گرم است ، هیچ میوه اى مناسب تر از نوع ترش ما نیست .
ما تا بخواهید سرشار از ویتامین هاىA , B , C , E هستیم و به قدرى آهن و فلزات مفید دیگر داریم كه هضم ما را سنگین كرده ، و كمى نفاخ به نظر مى رسیم ، ولى این سنگینى و نفخ از نوع سایر میوه ها نیست ، و به زودى پراكنده مى شود و یكى دیگر از مشخصات ما این است كه آب ما سنگین تر از خوردن دانه هاى ما با هسته است ، چون مغز هسته ى دانه هاى ما خود كمى پائین است ، و پوست سخت آن روده ها را جارو مى كند، آب میوه ى من داراى قند - تانن و یك ماده ى مفید به نام كره ماناتین است كه از دوستان كبد بوده ، و آن را پاك و در نتیجه رنگ رخساره را باز مى نماید، من به علت داشتن ویتامین هاى آ به رشد اطفال كمك مى كنم . به علت داشتن انواع ویتامینB اعصاب را تقویت كرده ، آنها را محكم و شك و دودلى را از بین مى برم ، به علت داشتن ویتامین B6ضد استفراغ بوده ، و درمان ویار زنان باردار هستم .

اگر خانمى هنگام آبستنى از من ، یا رب من زیاد بخورد، بزرگ ترین خدمت را به فرزند آینده خود كرده است ، زیرا من علاوه بر جلوگیرى از ویار و تقویت مادر و فرزند، به رشد آینده طفل هم كمك خواهم نمود. من به علت داشتن آهن و ویتامین هاى لازم ، خون ساز بوده و آن را اصلاح مى نمایم .
بهترین موقع خوردن من صبح ناشتا است . در موقع خوردن به من گلپر بزنید علاوه بر بوى مطبوع به هضم من هم كمك خواهد كرد.
من درمان اسهال هم هستم . دانه هاى میوه ى جنگلى من كه به ناردان معروف است ، در معالجه اسهال شهرت فراوان دارد.

رب من بهترین چاشنى براى فسنجان و خورش بامیه - آش انار و خوراك هاى دیگر است ، و به علت داشتن تانن و آهن ، رنگ آن ها را سیاه مى كند.
اگر این رب را با عسل مخلوط كنید، براى معالجه زخم بینى و بثورات جلدى مصرف آن از خارج مفید است .
خوردن آب میوه شیرین من با شكر و نشاسته براى معالجه سینه درد و سرفه توصیه شده است و مرا در موقع یرقان نیز تجویز كرده اند، و براى اصلاح سپرز نیز سودبخش مى باشم .
نگاه به دل پر خون من نكنید، تمام قسمت هاى درخت من مفیدند. پوست میوه - پوست ساقه و پوست ریشه من مصارف صنعتى و درمانى دارند و از گل من هم مى توان استفاده كرد.
پوست میوه ى من در رنگرزى و چرم سازى از قدیم به كار مى رفت ، و بهترین قالى هاى ایران را با آن رنگ مى كردند.
مزمزه و نگاهداشتن آب میوه ترش من در دهان ، برفك و جوش هاى دهان را پاك مى كند و لثه را محكم مى نماید. میوه ترش من براى مبتلایان به زخم معده و روده خوب نیست و براى سرد مزاجان زیان بخش است ، و جاذبه كبد را كم مى كند، ولى در عوض میوه هاى شیرین و ملس من ، صفرا بر بوده و معده و كبد را تقویت كرده ، و درمان تب هاى صفراوى و یرقان و امراض جلدى است .
رب من جهت رفع خمارى مفید بوده ، و غم و غصه را تسكین مى دهد.
ناردان قابض تر از دانه هاى ما بوده ، جوشانده آن جهت محكم شدن لثه نافع تر است. جوشانده گل ما نیز جهت پیوره و خونریزى لثه تجویز شده است



:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: